Vacarisses-Torreblanca, per la Creu de Saba, a Olesa

Relat a càrrec d’Elies Morales

A les 7:15 del matí del dimarts 5 de novembre els 40 inscrits dels Espais de Gent Gran de l’Eixample, 3 d’ells voluntaris. Ens hem trobat amb  puntualitat, 30 a l’Estació de Sants i els 10 restants a la de l’Arc de Triomf, per anar amb la Renfe a Vacarisses.

A les 9 iniciem la caminada en baixar del tren.

Anem per una pista ampla, i en suau ascens. Caminem paral·lels a la riera de Torrelles i aviat veiem els cims més alts de Montserrat.

El punt on esmorzem és a la llera de la riera de Torrelles a tocar de la Masia de Can Torrella.

Després seguim la pista inicial , en fort ascens fins el Pla del Fideuer per un sòl argilós i uns boscos de pins, roures i alzines que encara es recuperen del incendi que fa 22 anys va cremar 2000 ha. També veiem plantes aromàtiques i perfumades com la farigola, el romaní, i sobretot interessants desnivells, força pedra i uns passos entre agulles de conglomerats.

Continuem rodejant el Puig Ventós i veiem diverses vegades el turó amb la Creu de Saba.

El dia lluminós, sense núvols ni boires, fresquet a les obagues i agradable allí on el sol ens acompanya, ens permet caminar amb comoditat els 10,32 km i afrontar els 260 m de desnivell de pujada i els 405 de baixada.

Arribem a l’estació dels FGC d’Olesa i pugem a les 12:52 h al tren, que ens porta a la plaça d’Espanya de Barcelona.

Ha estat novament una caminada ben valorada pels assistents, amb lleugeres dificultats en determinats passos pedregosos i desnivells. Les bones relacions i el tracte de companys han estat presents en tot moment.

Fins la propera.

Fotografies

Hem d’agrair a en Felip Carcolé que hagi confeccionat l’àlbum de la jornada i el comparteixi. És penjat a Google Fotos, on es pot veure.

Fulletó

L’Elies va confeccionar uns fulls documentant els punts principals per on transcorre l’itinerari, i els va repartir entre els assistents, com té per costum. El fitxer en format pdf es pot baixar fent clic en aquest vincle.

Aquesta entrada s'ha publicat en cròniques i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.