Can Maçana – Refugi Vicenç Barbé

A les 7:30 del matí del passat dimarts 7 de maig un grup de 42 inscrits de diferents Espais de Gent Gran de l’Eixample, tres d’ells voluntaris, ens vam trobar al Passeig de Sant Joan/Diputació, per fer una sortida a Montserrat per la zona de Can Maçana. Tots amb  puntualitat vàrem pujar a l’autocar de l’empresa Sagalés, que ens va portar fins el coll de Can Maçana.

Aquesta sortida aportava il·lusió, records i engrescava a molts dels assistents pel fet de caminar per una serralada catalana tan significativa.

A les 8:40 iniciem la caminada a l’aparcament de Can Maçana i la ruta prevista ens ha de dur a l’era dels Pallers, al refugi Vicenç Barbé, al serrat de la Portella, i pel coll de Guirló  fins a Sant Pau Vell i d’aquí novament a l’aparcament de Can Maçana.

Iniciem el camí per un sender ben marcat, i en suau descens fins al punt on esmorzem.

Després, quasi tota la ruta fins el coll de Guirló, vàrem trobar corriols per boscos de garric, d’estepa blanca, d’alzinars, també plantes  aromàtiques i perfumades com el fonoll, la farigola, el romaní, i sobretot interessants desnivells, força pedra i un passos entre agulles de conglomerats.

Al refugi, un merescut descans ens permet veure i fotografiar algunes de les agulles que tenim a tocar. De tornada al passar pel coll de Guirló descobrim la Cadireta i la Roca Foradada.

En arribar a les restes de la capella de Sant Pau Vell la muralla rocallosa de la serralada se’ns presenta poderosa i puixant. Admirem l’entorn i cerquem els noms d’algunes agulles en una instructiva placa.

El dia amb núvols, boires  baixes, poc sol i força humitat ens permet caminar amb comoditat els 8 km i afrontar els 290 m de desnivell.

Retornem al coll de Can Maçana a les 12:40 h; novament  l’autocar ens porta a Barcelona i a les 13:40 h vàrem arribar al Passeig de Sant Joan

Va ser una caminada ben valorada pels assistents, amb bon transport, certes dificultats en determinats desnivells, fins i tot amb l’ús d’una corda d’escalada per a superar-ne un parell.

Fins la propera.

És un relat d’Elies Morales

Fulletó

En Joan Guinó va preparar un document que serveix de guia de la caminada, i tenia la finalitat de repartir-lo entre els assistents.

Ara el podeu baixar en format pdf si voleu guardar-lot a l’ordinador.

Fotografies

Aquest cop és un treball conjunt entre en Felip i l’Elies.

És una magnífica experiència que estaria bé es pogués repetir per l’aportació de les fotos que acostumen a fer més d’un dels participants.

En Felip Carcolé s’ha encarregat de penjar l’àlbum a Google Fotos on es pot veure detingudament i tractant d’endevinar quines fotos són de cada un dels autors.

Aquesta entrada s'ha publicat en cròniques i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.