caminada de senderisme pels voltants de Cubelles

La jornada es presentava coberta amb força núvols des del moment de la sortida del sol el passat dimarts. Aquest dia, de bon matí, un grup de caminaires es dirigien fins a Cubelles, amb un tren de la línia R2 de Rodalies de Catalunya per fer la primera caminada de senderisme del trimestre, un cop passades les tradicionals festes nadalenques i de cap d’any.

Núvol i fred es va mantenir el temps, perquè el sol no es va voler deixar veure i per tant no ens va acompanyar fins a migdia, ja cap al final de l’activitat. No obstant això no va impedir la seva realització, ans al contrari la facilitava.

Itinerari

Abans de començar l’Elies va repartir als assistents el full que havia preparat amb les dades més representatives de l’excursió. Podeu baixar el fitxer en format pdf i el podreu guardar al vostre equip.

cubellestermica_p1180204L’excursió segueix un itinerari circular amb inici i final a l’estació de tren de la vila de Cubelles, situada al límit sud de la comarca del Garraf. Havia estat preparat prèviament per l’Elies Morales, en Jordi Giménez i en Felip Carcolé, dels espais de la Sagrada Família, l’Esquerra de l’Eixample i el Fort Pienc, respectivament, que feien de guies.

Per la carretera C-31, i un cop passat el riu Foix agafem el Camí Ral, que discorre pel costat d’aquesta carretera, fins a la vista de la central tèrmica. Pel camí arribem a passar pel costat del Mas Guineu.

Continuem pel mateix camí i, a poc de travessar per sobre l’autopista C-32, veiem força ben conservada la cabana de pastor de pedra seca; però és situada dintre d’una tanca metàl·lica que delimita la propietat del Mas Peirot i no ens hi podem acostar. Una mica més enllà fem la parada per esmorzar.

A continuació seguim la pista que ens conduirà al Turó de l’Avenc. Es fa evident que ens trobem a la comarca del Garraf, per la presència arreu de les característiques plantes de margalló en els boscos per on hem passat, acompanyant altre tipus de vegetació.

Més enllà arribem al Mas Puigdetiula. D’aquí fem la baixada de tornada passant pel Corral de l’Almirall fins trobar el curs sec del riu Foix; seguint pel seu costat passarem per sota l’autopista C-32.

Arribem finalment al nucli urbà de Cubelles on veiem la plaça de l’Ajuntament, una font monumental patrocinada per Joan Pedro i al seu davant uns arbres que curiosament presenten els troncs tapats per un teixit de punt fet -qui sap si a mitja o ganxet- com si es tractés de bufandes per protegir-los del fred, l’església de Santa Maria, el Castell i el monument a Charlie Rivel. Aquesta fita representa el final i ens dirigim a l’estació per agafar el tren de tornada a Barcelona.

Recorregut

En aquesta ocasió vaig provar per primera vegada l’app Catalunya Offline instal·lada al meu smartphone, gràcies a la qual vaig gravar la traça del recorregut. El resultat es pot veure reproduït al web Instamaps de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya.

Fotografies

L’àlbum de la sortida està penjat al web Google Fotos; fent clic damunt del vincle anterior s’obrirà.

Aquesta entrada s'ha publicat en cròniques i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.